10. novembar 2018.

Peter Murphy
40 years of Bauhaus Ruby Celebration featuring David J.
Hangar, Beograd
09. novembar 2018.

Kada volite grupu Bauhaus i pratite je, kao ja, od početka njene karijere a to je 40 godina, kada posle pratite i solo karijeru frontmena grupe Petera Murphyja i stalno se nadate da ćete imati priliku da ih/ga vidite na delu, onda sinoćnji događaj nije samo jedan u nizu koncerata u Beogradu. To je bilo ispunjenje dugo sanjanog sna svih prisutnih u Hangaru.

Vest da će Peter Murphy napokon nastupiti u našem gradu odjeknula je kao bomba i izazvala lančanu reakciju među fanovima grupe Bauhaus. Od samog početka prodaje ulaznica za tada dogovorenu Salu Amerikana, bilo je jasno da će ovaj koncert privući mnogo više ljudi. To se i obistinilo pa sam video tablice automobila osim mesta širom Srbije i iz Rumunije, Hrvatske, Slovenije, Bosne.

Moram priznati da iako živim u Beogradu već 44 godine put me nije navodio u Luku Beograd. Sinoć je bio prvi put a kao i svakog prvog puta čine se greške pa je uz vožnju busom 44 bili potrebno i prepešačiti lep deo puta. Fanovima grupe to nije bilo teško ali je povratak bio nešto teži. No lepo i stabilno vreme pomoglo je svima da uspešno stignu na odredište.

Da objasnim Hangar (jeste hangar) u poslednje vreme korišćen je za rave žurke, ali pošto ja baš nisam sklon pena partyjima i sličnim zadovoljstvima (moja greška), iznenadila me je veličina prostora.

Predgrupa je bila grupa Gift, poznata po obradama rock hitova 80-tih pa su oni pokušali da zagreju publiku.

U tome i nisu baš uspeli jer je publika dolazila u talasima pa i nije baš bila skoncentrisana na ono šta se dešavalo na bini.

Napokon oko 22,25 svetla su se prigušila i na scenu su izašli Peter Murphy, David J. (originalni basista grupe) i još dva muzičara (gitarista i bubnjar). Svi su bili obučeni u crno samo je Murphy imao na sebi jaknu koja se presijavala.

Od uvodnih taktova muzičari su krenuli u "Double Dare" i nastavili sviranje celokupnog albuma prvenca grupe Bauhaus "In the Flat Field". Publika je burno reagovala a bend je isporučivao nadahnutu i zapaljivu svirku. Murphy je bez obzira na svoje godine bio izuzetan svojim scenskim nastupom i besprekornim glasom. Prosed sa kratkom šiljatom bradicom Peter je svakim svojim pokretom, pogledom i mimikom očarao publiku.

Nakon izvedenog albuma prvenca muzičari su nastavili sa "Burning from the Inside" i prelepom "Silent Hedges". Moram primetiti da zvuk nije bio baš savršen tj. Murphyjev glas je bio nedovoljno razgovetan (buried in the mix). No problemi su ispravljeni tokom koncerta, pa smo doživeli prvi vrhunac večeri izvođenjem" Bela Lugosi's Dead".

To je zaista trebalo čuti i videti. Peter je svirao i sintisajzer a publika je baš kako se kaže "odlepila". Kod sledeće "She's In Parties" Murphy se dohvatio melodike, a preko pesme "Adrenalin" došli smo i do zarazno plesne "Kick In the Eye". To je već bila žurka u pravom smislu te reči. Kad smo mislili da ne može biti bolje dobili smo "Passion of Lovers" (svi smo pevali!) i brutalnu "Dark Entries".

David J. je maestralno svirao bas i pevao prateće vokale, no moram priznati da ni ostala dvojica muzičara nisu bila loša. Šta više bili su izvrsni. Tome se nisam nadao ali zaista su me oduševili.

Još više me je oduševio prvi bis kada su na scenu izašli Peter i gitarista i izveli "The Three Shadows (part II)" sa toliko suptilnosti i magije, da bi im se zatim pridružila ritam sekcija u maestralnoj verziji "Severance" (pesma grupe Dead Can Dance). Osećao sam se kao da me je neko podigao u visine, neslućene ali tako drage. Onako ushićen bio sam dokrajčen drugim bisom gde su izvedena dva singla Bauhausa, Bolanov "Telegram Sam" i Bowiev "Ziggy Stardust".

Ne, zaista nisam ovo očekivao, ovoliko nadahnutu hipnotičku i energičnu svirku, suptilnu, onda kada je najviše trebalo. 100 minuta magije i nastup je završen. Moram priznati da mi je ovo bio jedan od najdražih koncerata kojima sam prisustvovao. Posle sam razgovarao sa mnogobrojnim prisutnim prijateljima i svi smo se složili da je ovo bilo nešto posebno, nešto što se sanja i što se ponekad ispuni.
Peter, kada ćeš ponovo doći u Beograd?

Dingospo Dali
Klub Doma omladine Beograd